vineri, 3 februarie 2012

Interviu cu Ra$e (2011,cred)



Numele tau,ceva despre tine
Mi se zice Rase,si fac graffiti.

De la ce varsta ai inceput sa practici graffiti,cum ai inceput?
Nu mai stiu exact la ce varsta  m-am apucat,candva in adolescenta frageda, cand am fost cu tata la Bucuresti si am vazut niste metrouri desenate care m-au impresionat… maxim.Apoi,  am inceput sa schitez.

Ce parere a avut familia de modul in care iti petreceai o parte din timpul liber?.
Familia nu m-a sustinut din prima zi.Acum mama s-a obisnuit cu ideea si e chiar mandra de cand am inceput sa desenez si pe bani cateodata.

Spune-mi cateva cuvinte despre stilul tau
Stilul meu este simplu si la obiect : litere simple, usor de citit - stilul classic. Culori multe, linii groase, stilul pe care il poti extinde de la un Bomb de 5 minute la o piesa complexa de cateva ore.

De ce ai ales acest stil?
Stilul, practic, reprezinta personalitatea unui “writer”. Oamenii cand se uita la un desen,vad doar litere si culori dare u in literele mele vad exact modul in care gandeam in perioada aceea a vietii.

Care este diferenta dintre Street Art si Graffiti?
Graffiti este un stil de viata. Daca faci graffiti trebuie sa fi active ca sa poti spune ca faci asta, pe cand street art este orice tip de arta care o aplici in mediul urban.

Ce parere ai despre Graffiti in Romania?
In Romania este destul de slab dezvoltat in comparatie cu alte tari dar e in plina ascensiune , pana si eu fiind o noua generatie, bineineles reprezentand-o pe cea veche.

Care sunt locurile tale preferate pentru  “a desena”?
Prefer mijloacele de transport in comun. Acolo desenez cel mai des pentru ca acolo e vorba foarte mult de actiune,niciodata nu stii daca reusesti sau nu, iar sentimentul pe care il ai cand il vezi in trafic e de nedescris. Sunt prezent si in strada, mai desenez si pereti legali sau abandonati atunci cand vreau sa ma relaxez.

Care este cea mai interesanta intamplare care s-a ivit de cand faci graffiti?
O patanie deosebita a fost cand eram intr-un oras mic, la desenat, cu prietenul meu Cone si  ne-au vazut. Am fost nevoiti sa stam ascunsi de paznic in niste tufe cateva zeci de minute si cand a venit trenul spre Timisoara am fugit in el.In urma noastra a urcat paznicul garii cu doi jandarmi. Am sarit din tren si am fugit de ei pana intr-un loc unde nu aveau acces cu masina cu care ne urmareau.



Din cate stiu unii  grafferi au cate un crew. Tu faci parte din vreunul?
Fac parte din SCC (Super Corect Crew), un crew care nu e de graffiti neaparat, e doar un grup de prieteni cu interese commune, printre care si graffiti.

Cat timp te mai vezi facand asta? Pana la ce varsta?
Cat timp ma voi simti destul de tanar am sa o fac constant dar si la batranete cred ca voi mai avea de a face ceva cu graffiti-ul sau cu street art-ul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu